Bij iCentre was ik verantwoordelijk voor alle content op de website. Ik zorgde voor uniforme, kwalitatieve en zoekmachine geoptimaliseerde content, zoals teksten voor landingspagina’s en informatiepagina’s. Daarnaast stuurde ik twee contentmedewerkers aan die zich onder andere bezig hielden met het invoeren van nieuwe producten. Ook droeg ik graag mijn steentje bij aan verdere optimalisatie van de website.
Als content manager beheerde ik de iCentre-website. Ik maakte nieuwe, en optimaliseerde bestaande content.

Toen ik bij iCentre begon was de website zelf net enkele maanden daarvoor vernieuwd, maar inhoudelijk viel er nog een hoop te verbeteren. Uniformiteit ontbrak, zo werd u en jij bijvoorbeeld regelmatig door elkaar heen gebruikt. Producten ontbraken in het online assortiment en als ze er al stonden dan ontbrak het aan beeld en tekst, of was de tekst regelrecht gekopieerd van een andere site. Tot slot liet de usability ernstig te wensen over. Informatie en duidelijkheid ontbrak en klanten werden aan hun lot overgelaten. Gelukkig zijn er flinke stappen gemaakt.
Met het gehele team werd er een plan gemaakt om de website te optimaliseren. Er werden meer dan honderd zaken aangepast, waaronder vele bugs die werden verholpen, een navigatie die logischer werd ingedeeld en een winkelmandje die werd ingekort van zeven naar drie stappen.

Daarnaast stuurde ik de content medewerkers aan zodat zij uniforme, klantgerichte productteksten konden schrijven waarbij zoekmachine optimalisatie een belangrijke rol kreeg. Zelf ben ik aan de slag gegaan met de overige content zoals teksten en beelden voor vele landingspagina’s (zie afbeelding boven). Maar ook bij acties zorgde ik ervoor dat alles qua content correct en tijdig online kwam te staan.