Wat doe je als je naar een nieuw kantoorpand verhuist, maar ook nog een huurcontract hebt voor het huidige pand? Dan probeer je nieuwe huurders te vinden! Scheelt ‘ons’ in dubbele kosten, en de huisbaas is in deze lastige tijden direct voorzien van nieuwe huurders. Een win win situatie dus. We lanceerden een miniwebsite en gebruikten Facebook-advertising in onze zoektocht naar nieuwe huurders.
Qua vormgeving ben ik op zoek gegaan naar een thema waarbij alle informatie op één enkele pagina wordt weergegeven. Deze heb ik vervolgens hier en daar wat bijgewerkt zodat het thema helemaal aan onze wensen voldeed. Ook heb ik nagedacht over de foto’s die we zouden laten zien.
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de copy. Geen saaie, statische tekst. Maar luchtig en persoonlijk. We wilden dichter bij de lezer staan. Het gevoel geven dat er geen enkele drempel is om eens bij ons langs te komen, een kopje koffie te drinken en het pand te bekijken.
Nadat de website was opgeleverd zijn we aan de slag gegaan met het onder de aandacht brengen van de pagina. We hebben een poster voor het raam gehangen met daarop de link van de site. Daarnaast hebben we gerichte Facebook-advertenties ingezet om potentiele huurders te bereiken. Ook hier heb ik beeld en tekst voor gemaakt.
We verkozen een miniwebsite boven een site als Funda, omdat we hiermee veel meer vrijheid hadden. We wilden informatie en foto’s op een strakke en aantrekkelijke manier weergeven. We wilden meteen al een streepje voor hebben ten opzichte van de zoveelste statische Funda-pagina. En dat is gelukt. De nieuwe huurders zijn namelijk ruim voordat het contract afliep gevonden. Mede dankzij de website. En dat geeft een behoorlijk goed gevoel!